12 Nisan 2012 Perşembe

Yüz nakli olan Hatice Nergis: Bu kadar iyi olacağını beklemiyordum





İLYAS KOÇ ANKARA 12.04.2012

Gazi Üniversitesi'nde Türkiye'nin ilk kadın yüz naklinin yapıldığı Hatice Nergis, ameliyattan 25 gün sonra yeni yüzü ile basının karşısına çıktı.

6 yıl önce ateşli silah yaralanmasıyla burun, üst çene, damak ve üst dudak bölgesinde çok ciddi doku kaybı olan 20 yaşındaki Nergis yüzüne ilk baktığında şaşırdığını ve çok beğendiğini söyledi. Nergis, "Bu kadar iyi olacağını beklemiyordum. Çok iyi olmuş. Yüzümde her yeri beğendim. Özellikle burnumu çok beğendim." dedi. Organları bağışlayan aileye teşekkür eden Nergis, kendisi de organlarını bağışlamak istediğini vurgulayarak, "Bir başkası benim hayatımı kurtardı, ben de başkalarının hayatını kurtarmak istiyorum." diye konuştu.

Ameliyatı yapan Gazi Üniversitesi Plastik Cerrahi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selahattin Özmen ise Nergis'in 2-3 hafta içinde taburcu edileceğini söyleyerek "Diğer yüz nakli yapılan hastaların en güzelinin burada karşınızda olduğunu takdir edersiniz." şeklinde konuştu. Dünyada gerçekleştirilen nakillerin en zorlarından birini yaptıklarını kaydederek "Yapacağımız başka işler de var. Ancak şu anda bile çok tatmin olduk. İnşallah çok daha iyi olacak. Bir iki işlemden sonra genç kızımız normal hayatına dönecekti." dedi. Hatice'nin yüzündeki şişliklerin 5-6 ay içinde inmesini beklediklerini kaydetti. Nergis'in çenesinin kendine ait olduğunu hatırlatan Özmen, "Oraya bir kemik parçası gelecek. Üst dişleri nasıl inci gibi duruyorsa, alt dişleri de öyle duracak." dedi. Nergis'in yüzünün normale dönmesinin yaklaşık 1 yılı alacağını belirtti. Zorlu bir ameliyat geçirdiklerini ancak her şeyin yolunda gittiğini aktardı.

Öte yandan kompozit doku nakilleri ile ilgili tek mevzuatın Türkiye'ye ait olduğunu söyleyen Özmen, "Bakanlıktan aldığımız bilgiye göre, AB de bu mevzuatın İngilizceye çevrilmesini istedi. Onlar da bunu kullanacak." dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder