Haber Linki: http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1258856&title=reklam-kurulu-alkolsuz-bira-reklamlarini-mercek-altina-aldi
İLYAS KOÇ ANKARA 15.03.2012
Reklam Kurulu, Tarım Bakanlığı ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu'na başvurarak 'alkolsüz bira' ifadesinin, tüketiciyi yanıltan, alkollü içkiyi özendiren ve teşvik eden nitelikle olup olmadığını sordu. Cevap olumlu olursa ürünün reklamları durdurulabilir.
Alkolü teşvik ettiği için eleştirilen alkolsüz birayla ilgili şikâyetlere Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyette bulunan Reklam Kurulu el koydu. Mevzuattaki boşluk nedeniyle reklamları süren ürünü 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 16. maddesine göre mercek altına alan Kurul, reklamların tüketicileri yanıltıp yanıltmadığını araştırıyor. Kamu ve özel sektörden uzmanların bulunduğu Kurul, geçen hafta resmî yazı ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ile Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurulu'na (TAPDK) başvurdu.
Alkolsüz bira ifadesi ve alkolsüz bira kutusunun alkollü ile aynı olmasının tüketicilerin yanıltılması ve alkollü içkiyi özendirici, teşvik edici nitelikte olup olmadığını bu kurumlara soran Reklam Kurulu, reklamlarla ilgili görüş talep etti. Eğer Tarım Bakanlığı ve TAPDK alkolsüz bira reklamlarının tüketicilerin yanıltılması ve alkollü içkiyi özendiren ve teşvik eden niteliği olduğu yönünde görüş bildirirse Reklam Kurulu söz konusu ürünün reklamlarını durdurabilecek. Ayrıca en yüksek miktarda idarî para cezaları uygulanabilecek. 'Alkolsüz bira'ların reklam, tanıtım ve promosyonu için yapılan eylemler alkollü içkiler için belirlenen sınırlamalara tabi değil. Söz konusu ürünün reklamlarına yönelik düzenleme yapan TAPDK, Danıştay engeline takılmıştı. Danıştay 13. Dairesi, "Çocuk ve gençleri hedef alan etkinlik ve tanıtımlarda alkollü içki markaları veya alkollü içki markalarını çağrıştıracak unsurlar kullanılamaz." maddesinin yürütmesini durdurdu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder